Sukuseuran tarina

Toivasten sukuseura perustettiin vuonna 2003. Alkuvaiheessa sukututkimuksen painopiste oli Juuan Kajoon suunnalla. Vuodesta 2009 lähtien tutkimus laventui koko Suomen kattavaksi. Sen jälkeen alkoi syntyä massiivinen, noin 35.000 henkilöä käsittävä sukutietokanta, joka seuralla nyt on.

TOIVASTEN SUKUSEURAN VAAKUNA

Toivasten kaksivärisen vaakunan suunnitteli 2006 vantaalainen heraldikko Reijo Helläkoski, ja se merkittiin Suomen heraldisen seuran rekisteriin 6.6.2006 numerolla 1370. ”Vaakunan nuoli kuvaa toivottua lasta; apila on onnea toivottamassa ja viittaa myös maatalouteen. Muinaissuomalaiset arvostivat ja toivoivat poikalasta kotiinsa ja sukunsa turvaajaksi. Tämä toive heijastuu myös nimessä Toiva, josta sittemmin tuli sukunimemme.”